söndag 25 maj 2008

Eurovision

Hehe, ett inlägg varje dag... right! Men det har inte gått alltför lång tid i alla fall. Söndag nu och Eurovision Song Contest var igår! Jag skippade andra dagen av Re:publik, för att koncentrera mig på denna istället. Och ja.. det var trevligt.. Fick ingen superfavorit, men röstade på Kroatien i alla fall, då det var en ganska mysig låt och ett trevligt framförande som blev ett brott mot allt uppvisande av snygga tjejer i minimala kläder. Man blir lite trött faktiskt på att det ska ses som en nödvändighet att visa upp den kvinnliga kroppen så mycket som möjligt för att ha en chans i showbiz. Det är väl ändå musik det ska handla om i slutändan? Inte vem som har de sexigaste benen och mest perfekta ansiktet. Jag menar nu inte att det är något fel att försöka se bra ut när man ska uppträda inför hela Europa, men jag tycker att det är tråkigt att det är den manliga blicken och dessa höga krav på sexighet, som ska definiera utrymmet för hur man kan se ut.

För övrigt har jag det sista seminariet på kursen på tisdag, och efter det blir det bara tentaplugg. Det känns ganska skönt. Nu är det nästan sommarlov :)

Inga kommentarer: