måndag 11 februari 2008

Dugga och mat

Hej, hemskt mycket hej!

Idag gjorde jag min första dugga på kursen (och överhuvudtaget, eftersom jag aldrig gjort någon "dugga" förut). Det gick bra. Var väl någon fråga jag var lite osäker på, men på det hela taget var det ganska lätta flervalsfrågor. Den riktiga tentan kommer nog att bli svårare. Borde väl läsa lite i boken nu, inför föreläsningen imorgon, men tyckte att det kunde vara dags att uppdatera bloggen istället :)

Lagade både lunch och middag idag och känner mig riktigt inspirerad att prova nya recept! Skrev ut ett häfte med GI-rätter från Aftonbladet, som såg mycket smaskiga ut. Tänkte att det kunde vara kul att lära sig laga lite sådan mat. Det mesta jag brukar laga är ju grundat på pasta eller ris, men även om det är gott, så är det ju faktiskt inte nödvändigt. Dessutom blir det enklare om jag skulle få bjuda S på mat någon gång ("troligt"...) Och så måste jag leta upp min indiska kokbok! Vet inte vart den tagit vägen, men den innehöll många fina recept. Har blivit himla förtjust i indisk mat, även om jag aldrig riktigt fått till den lika bra som Qambber eller Kinzas mamma. Men WTF, de har ju ett livs försprång :P

Mat är egentligen en ganska stor del av mitt liv och det är både bra och dåligt. Det är dels det att jag måste äta ganska regelbundet för att inte få huvudvärk och må dåligt (minst var fjärde timme) och det kan vara ganska jobbigt att alltid planera sin tid efter maten och veta att man inte orkar med att vänta en eller två timmar extra ifall det skulle falla sig så. Å andra sidan så är det faktiskt en stor källa till glädje, njutning och kreativitet.

Inga kommentarer: