måndag 16 februari 2009

Suck

Hej, hemskt mycket hej.
Jag känner att den här bloggen aldrig blev speciellt bra. Läste lite i min gamla skunkdagbok, och det var mycket intressantare, mer inåtvänt kanske, men ändå öppet, ärligt och lite poetiskt på ett tillbakahållet sätt. Ja jag vet inte. Tycker i alla fall att det har varit svårt att hitta rätt ton här. Det blir mest ytligt, och platt. Men istället för att klaga över mitt egna usla skrivande, så kan man väl försöka göra något för att förbättra det? Haha, enda anledningen till att jag skriver nu är väl för att jag egentligen borde plugga. Heh, den eviga känslan... man borde egentligen plugga. Jag undrar hur jag skulle klara mig utan den. Jag tror faktiskt att jag skulle känna mig lite otrygg. Men jag börjar bli så trött på att gå i samma gamla hjulspår. Jag känner att det är dags att växa upp! Att ta ansvar, att bli självständig, att leva i den stora världen. Men det är svårt. Jag blir så oföretagsam, tror att jag inte kommer klara av det. Att jag aldrig kommer att få något riktigt jobb, eller att mina kvaliteter är värda någonting. Men det ska förändras. Det måste det? Jag är 24 nu. Livet måste förändras, utvecklas. Man måste våga ta risker ibland, pröva vingarna på nya områden.

Inga kommentarer: